dimarts, 28 de juliol del 2015

Maratón de las Tucas 2015

Samarreta tèrmica, malles llargues, paravents, frontal, manta tèrmica de supervivència, guants, gorra, motxilla, barretes, gels, xiulet, venda elàstica, molts nervis i moltes, però moltes ganes d'afrontar un nou gran repte per mi, la meva primera marató de muntanya. La Maratón de las Tucas 2015.
Part del material per la Marató.
A les 9 del matí arrencava la Maratón de las Tucas. Teníem una temperatura força agradable per córrer, 19 graus i 42 quilòmetres amb 2500 metres de desnivell positiu per endavant. L'únic objectiu que tenia era acabar la cursa, així que la vaig plantejar començant a un ritme suau i ja veuríem com aniria avançant.

Al fons el refugi del primer avituallament.

El primer avituallament es trobava al km 12,5 i vaig arribar-hi força bé, gens cansat. El segon avituallament es trobava al km 25 a dalt de tot del collado de la Plana a 2704 m, impressionant. El tercer al km 33,5 i l'últim a meta. 
Del segon al tercer avituallament era una de les parts més dures del recorregut, ja que passàvem dels 1890 metres del primer avituallament, als 2704 metres, amb un tram de pedres que posava la pell de gallina però a la vegada feia gaudir molt.

Últim tram abans de coronar el cim i trobar el 2 avituallament.
Un cop fet el cim començava la baixada, i no per ser baixada era més fàcil. Estava ple de pedres grosses i feia que no es pogués córrer amb comoditat i si no ets gaire tècnic com jo, doncs encara costa més. Dir que em vaig torçar un parell de cops el turmell, poca cosa.
Anàvem descendint fins a arribar el tercer refugi i avituallament. 


Al fons, el tercer avituallament.
A partir d'aquí era tot baixada però no tan tècnica, ja passava a ser caminets més transitables. Vaig recuperar forces a la baixada fins a arribar al quilòmetre 33,5. Allà el camí tornava a pujar amunt fins al quilòmetre 38,5, arribant a Cerler, i amb les forces ben justes.
Un cop arribat a Cerler ja començava la recta final fins a Benasque on s'ensumava la meta!

Entrada a meta en 7 hores i 25 minuts.
Va ser una cursa magnífica, amb un recorregut increïble, paisatges molt macos i una organització molt ben muntada. Tant la senyalització, com els avituallaments, els controls, tot un 10.
Dir que vaig córrer trams de la cursa amb la gent de KM Vertical de Castellon, els quals vull agrair els ànims donats.

Part de l'equip de KM Vertical Castellon.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada