dimarts, 23 de setembre del 2014

Luang Prabang, Siem Reap i Bangkok.

Ara sí que comencen unes bones vacances, ens esperen 17 dies visitant Laos, Cambodja i Tailàndia. I com alguns de vosaltres penseu, sí, el meu Garmin em torna a acompanyar en aquesta aventura. Mai se sap quan es poden fer uns quilòmetres.

Arribem a Laos i decidim fer un trekking per la selva, així que no dubto en posar en marxa el meu Gps per més tard veure per on caminàvem.

Ens trobàvem a uns 50 km de la frontera amb Xina al nord.

Vam fer un recorregut d'uns 10 km per l'interior de la selva laosiana fins a arribar a un poblet on vam fer nit. Va ser un recorregut molt maco, on no paràvem de travessar el riu un cop darrere l'altre, on la pluja ens va acompanyar bastants trossos i on el paisatge era increïble.

En aquest trekking de dos dies ens van acompanyar una parella de japonesos, els quals els hi dedico aquest trosset. En Souichi Tanaka i la Minori Shikata.

日本人の友達と一緒に
Després del trekking per la selva laosiana, vam agafar un vaixell que ens portaria a la nostra destinació, Luang Prabang. Un recorregut de dos dies (unes 6 o 7 hores cada dia) pel vuitè riu més llarg del món, el Mekong!

La ciutat de Luang Prabang està situada al centre-oest del país. Va ser nomenada Patrimoni de la Humanitat el 1995, famosa pels seus temples d'origen budista, uns 50 en total. És una ciutat turística però l'amabilitat de la gent laosiana fa que passejar entre els temples i per la ribera del Mekong sigui tota una meravella. Així que no vaig poder evitar calçar-me les vambes i sortir a córrer!

Una experiència molt agradable córrer per aquesta ciutat.
En totes les meves sortides intentava aixecar-me ben d'hora per anar a córrer. Vaig pensar que a les 6 del matí seria una bona hora per no trobar-me amb tràfic,  gent, i sobretot la xafogor dels climes tropicals.

Però la gent a les 6 del matí ja està al carrer, els cotxes, motos circulen sempre i la calor a totes hores. Així que només em quedava gaudir!

Per la ribera del Mekong a les 6 del matí.
Després de Laos, el nostre següent país va ser Cambodja. Vam volar des de Luang Prabang fins a Siem Reap, ciutat on es troben els temples d'Angkor.

Angkor va ser l'antiga capital del regne i on vivien vora de mig milió d'habitants. Després de molts regnes, diferents reis, diversos saquejos i guerres, la ciutat d'Angkor va ser abandonada a finals del s. XVI, quedant sepultada per la selva a excepció del temple d'Angkor Wat que va ser habitada per monjos budistes. El 14 de desembre de 1992 va ser declarada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.

D'es d'on dormiem, a la ciutat de Siem Reap, fins a Angkor hi havia uns 7 km, així que de bon matí vaig decidir arribar fins als temples de la millor manera possible, corrents!

Recorregut molt agradable fins al temple.
Tot i sortir d'hora a córrer, la calor i la xafogor eren bastant importants. Però sempre arribava a la destinació!
Carretera fins al temple.
I per acabar aquestes vacances, només ens quedava visitar Bangkok a Tailàndia.
Ens allotjàvem a Khao san road, un carrer que mai dorm, i on els turistes estan plegats per centenars. Al matí trobes de tot tipus de comerços de roba, bars, restaurants, gandules per fer massatges, venedors ambulants. Quan el sol es pon la música, l'alcohol, la diversió prenen el carrer fins a altes hores.

Sortir a córrer per aquesta ciutat tan gran, seria tota una aventura. Vaig sortir ben d'hora com sempre, però aquest cop sense tenir molt clar el recorregut. Així que aniria i tornaria pel mateix camí.

Recorregut amb moltes parades i arrencades.
La ciutat de Bangkok està dominada pels Tuk-tuk amb aspecte tunning, els taxis i molta gent al carrer. Córrer va ser com una carrera d'obstacles, anar sortejant vehicles, gent i algun que altre animal.
Cocodril a la gran ciutat.
Fins aquí dono per acabades aquestes vacances d'estiu 2014. L'any vinent més i millor!
Moltes gràcies.

1. Campió! Sembla que val la pena portar sempre les vambes a la maleta!!

2. Quines vacances mes xules, i el bitxo es mes gran que tu!!!.

1. Vacances molt maques. El bitxo fins que no vaig veure que no es movia, no m'hi vaig acostar!

3. Oh q bonito todo y q chulo hacer runnin con esos paisajes.

4. Quina crònica + xula!!! I el viatge una passada. Petonets!